Kære Medlemmer!

Sommeren er så småt ved at være forbi, og det nu at vi skal have udmøntet
sæsonens spændende program, og sæsonen kan jo næsten ikke indledes bedre end med Køge Øldag 2012 – årets største ølbegivenhed på Sjælland.

I dette nyhedsbrev kan du efterfølgende læse mere om

•    de opgaver der venter de frivillige, men også det faktum at vi rent faktisk står og mangler frivillige,
•    Mere om Køge Øldag 2012,
•    Køge Torv den 11. august 2012,
•    Udlejning af lokalafdelingens partytelt,
•    Ølrejsen 2012, samt om
•    Årsmødet tirsdag den 11. september 2012, hvor vi bl.a. præsenterer vore medlemmer for nogle helt usædvanligt sjældne og unikke bryg.

 

Ingen Køge Øldag uden frivillige

Køge Øldag 2012 har virkelig pressens bevågenhed, men pressens bevågenhed gør det ikke alene. Der skal også bruges frivillige således at vi kan afvikle dette arrangement på allerbedste vis. Og lige nu mangler vi frivillige til vagten 14.30 – 22.00 – og det vil være til opgaver som salg af adgangskort, poletter, almindelig oprydning, lokalafdelingens butik, og flyvere som vi kan sætte ind hvor der er behov etc.

Skal der også blive en Køge Øldag 2013 er det vigtigt, at vi har nok frivillige til at påtage sig de opgaver en lokal ølfestival kræver.

Vi påskønner indsatsen med en polet pr. time (runder dog op til 8 poletter), samt en kasse julebryg fra et velanskrevet dansk mikrobryggeri) samt aftensmad, og det vil være muligt at få poletter udleveret fra kl. 11.00, så man kan nå at smage nogle af de spændende brug inden vagten kalder. Og så har frivillige selvfølgelig gratis adgang hele dagen.

Har du mod på en sjov dag så send en mail til lokalafdelingens næstformand jan.schmidt@ale.dk hurtigst muligt.

 

Alt om Køge Øldag 2012

Hvis du vil vide mere om Køge Øldag 2012, kan du klikke ind her, og hente alle de informationer du har brug for.

Og skal du finde ud af hvordan du bedst kommer til og fra Køge Øldag (det er bedst at lade bilen stå af mange årsager..!), så er der info her.


Bemærk, at medlemmer af Køge Lokalafdeling kan få udleveret 2 ekstra poletter, og husk at al poletsalg og udlevering finder sted i DiBa Bank, hvor lokalafdelingen for en dag har overtaget skranken.

 

Tak til flere

Rundt omkring i Køge – incl. den hvide by, St. Heddinge, Hårlev samt Solrød, Greve og Karlslunde hænger der nu i diverse forretninger plakater der reklamerer for Køge Øldag 2012.  Vi kan konstatere, at vi har fået vore plakater mere udbredt i 2012 end i 2011, men dette kan vi bl.a. takke følgende for: Sanne og Michael der egenhændigt klarede 2 af Sydkysten byer, Birgitte der klarede St. Heddinge, Jan der sørgede for at ej heller Hårlev gik ram forbi, samt Paul og familie der var rundt i Køge og Carsten i Ejby.

Det er ikke alle butikker der ønsker at reklamere for Køge Øldag 2012 – dette kan være i strid med kapitalkædens koncept – men de fleste har dog udvist stor sympati for at ”sagen”. En enkelt skoforretning smider en flyer i posen hver gang en kunde drager af sted med et par sko etc.

 

Køge Torv, Lørdag d.11. August

Lørdag den 11. august 2012 vil Danske Ølentusiaster/Køge Lokalafdeling være meget synlig i gadebilledet. Fra vor pavillon på Køge Torv har vore medlemmer mulighed for at få en fadøl, information om Køge Øldag 2012, anskaffe sig en af de kun nye T-shirts med et tidsløst budskab, få en ”snak” om den kommende sæson, købe en pose velassorterede øl og måske nogle dato øl til stærkt reducerede priser. Vi vil uddele infomateriale om DØE til Torvekunder og andre forbipasserende, og så vil vor egen cykelrytter Gert Højer Petersen iført cykeltøj fra Tour de Bieré køre rundt i Køge og uddele infomateriale bistået af Bjørn Scagensstierne.

Derudover sender vi nogle af vore kvindelige medlemmer på en Mission Impossible – der gerne skulle blive possible, og det sker i direkte konkurrence med Carsten og Jan fra bestyrelsen.

Alt dette sker mellem 10 og 14. Kig ned på Køge Torv – Køges pulserende centrum.  

 

Partyteltet.!

Køge Lokalafdeling har netop anskaffet sig dette flotte partytelt, som fremover vil blive brugt i det lokale arbejde, men for ikke at det skal stå og vente næste aktivitet, har vore medlemmer mulighed for at leje dette kraftige partytelt for en weekend o.l. for kr. 800,00.
 
•    Tagdug Tagdug: Polyester med PVC bagside 260 g/m² , , Vandafvisende
•    Sidedug: Polyester med PVC bagside 240 g/m² , , Vandafvisende
•    Ramme: Pulverlakeret rustbeskyttet stål
•    Rørdiameter: 34mm
•    Antal personer: 34 - 45
•    Bredde: 5 m.
•    Længde: 6.8 m.
•    Sidehøjde: 1.95 m.
•    Kiphøjde: 3.35 m.
•    Inkluderet: Barduner, jordspyd
•    Vægt: 83.1 kg.

Er du/I interesseret i at leje dette flotte og kraftige partytelt , kan du kontakte Jan Schmidt på tlf. 22 41 94 88.

 

Ølrejsen 2012

Få dage efter vi lukker ned for Køge Øldag 2012 stopper vi 49 forventningsfulde medlemmer ind i en Setra fra Vipperød Bustrafik, og de kan se frem til en 6-dages
spændende ølrejse med besøg på bryggerierne Klaster, Svijany og Bila Labut, afsluttende med den 54. humlefestival i humlens egen hjemby Zatec (Saaz).

Vi vil senere lægge en foto kavalkade på hjemmesiden, så vi kan delagtiggøre dem der måtte blive hjemme i de oplevelser man gik glip af, ligesom turen også vi blive berettet om turen i ØLentusiasteN.

 

Årsmødet d.11. september

Tirsdag den 11. september kl. 19.30 er der dækket op til det årlige årsmøde, og selvom dette lyder kedeligt, så er det ikke kedeligt. Denne aften udsættes de fremmødte for en perlerække af øl, bl.a. usædvanlige og unikke bryg, og bryg der med garanti aldrig tidligere er set i 4600 og de 12 andre postnumre i vort område.

Denne aften kigger vi tilbage på året der gik, ligesom der også skal ske valgt til bestyrelse jf. følgende dagsorden:

Ad. 1.: Valg af dirigent.
Ad. 2.: Beretning om Lokalafdelingens drift.
Ad. 3.: Lokalafdelingens økonomi.
Ad. 4.: Valg af Lokalafdelingsformand.
Ad. 5.: Valg af Lokalafdelingsnæstformand.
Ad. 6.: Valg af 5 bestyrelsesmedlemmer.
Ad. 7.: Eventuelt.

Undervejs afholdes der en ølsmagning.

Yderligere information om tilmelding etc. kan du finde ved at klikke dig ind her.

Bemærk at 5 af bestyrelsens nuværende medlemmer er villige til genvalg, hvorfor der skal vælges 2 nye til bestyrelsen (i fald de nuværende opnår genvalg). Vi håber der i medlemskredsen er nogle der brænder for at tilrettelægge lokalafdelingens aktiviteter, og det er ikke et krav at man skal besidde den store ølviden. I en så aktiv lokalafdeling som Køge Lokalafdeling er der masser af praktiske opgaver der skal løses, og vi bestyrelsen har akut brug for hjælp.

Har du interesse heri, men gerne vil høre lidt mere om opgaverne, kan du kontakte lokalafdelingens formand, Thomas Ensbye, på tlf. 60 20 25 11.

Sluttelig - på gensyn på Køge Torv førstkommende lørdag og til Køge Øldag 2012, og husk nu at vi mangler frivillige til Køge Øldag 2012.
 

De bedste hilsener
Danske Ølentusiaster/Køge Lokalafdeling
Bestyrelsen


 
Dette nyhedsbrev

blev produceret under indtagelse af en Great Divide Yeti, en fantastisk Imperial Stout med masser af humle..!