Køge Øldag 2012 - 25. august

Efter lange overvejelser gentages Køge Øldag. Nej, det besluttede vi faktisk for længst, men vi har flyttet Køge Øldag fra 2. lørdag i september til sidste lørdag i august – så sæt et stort X ud for den lørdag 25. august 2012.

Vi har i bestyrelsen læst alle jeres indsendte evalueringer – og selvom alle enstemmende giver udtryk for en fantastisk dag, er der forslag til at gøre Køge Øldag 2012 endnu bedre. Vi har noteret os at vi skal have skyllestationer, at 2. vagthold skal registreres på anden måde og informeres om de opgaver der ligger forude, at vi skal have kigget på vagternes længde etc. etc.
Tusind tak for jeres tilbagemeldinger – de er guld værd for os.

 

Sponsorer og udstillere

Uden sponsorer bliver der ingen Køge Øldag 2012. Vi har allerede fået tilsagn fra flere om igen at være sponsor for Køge Øldag 2012. Men vi skal bruge mange flere, og her kan vore medlemmer hjælpe os.
For et sponsorat på kr. 1.000,00 – får sponsoren en spotannonce i festival-guiden 2012, 4 adgangsbilletter samt en eksklusiv smagning for selve sponsoren – en smagning som vil finde sted under Køge Øldag 2012.

Hvis du kender en potentiel sponsor – uanset branche og beliggenhed – og vedkommende siger ja tak, kvitterer vi med 2 adgangsbilletter for din indsats. I festivalguiden i 2011 var der annoncer fra så forskellige brancher som, advokatvirksomhed, anlægsgartner, cykelhandler, vinforretning, supermarkeder, murermester, rejsearrangør med speciale i jagtrejser, hårde hvidevarer etc. etc., og sponsorer fra bl.a. Vordingborg, Glostrup, Rødovre og Køge.

Har du en sponsor så send en mail til lokalafdelingens Art director Kim Ovesen på kim.ovesen@kommunikator.dk

Hvis du klikker her kan du printe vores Køleganer-flyer, som du kan aflevere til eventuelle sponsorer, og her er der også et særligt ”12 for 10 tilbud”.

Skulle du kende en der kunne tænke sig at være evt. hovedsponsor skal du også kontakte Kim. Her strækker vi os til mere end 2 adgangsbilletter.

 

Hvad kan du gøre som medlem?

Vores Køge Øldag logo – som jo næsten ses dagligt i bybilledet – er blevet opdateret, og ved at klikke her kan du hente logoet og placere på alle de e-mails du sender.

På udstillerfronten varsles der ændringer på holdet. Køge Øldag skal ikke være stationær, men hele tiden være i stand til at præsentere nye bryggerier og importører, og så går vi med planen om, næste år at etablere en workshop, et arbejdende værksted, hvor man kan følge brygprocessen, kogningen osv. – men meget mere om dette senere.

Vort amerikanske lotteri var med til at bære Køge Øldag igennem, men vi kan bruge endnu flere sponsorgaver, og næsten alt har interesse. Så hjælp os med vort amerikanske lotteri – og kender du nogen der vil støtte os, så kontakt vor logostikansvarlige Henrik på henrik@vahlgren.dk

Som oplyst under årsmødet var det glædeligt at der var medlemmer som vi udnævnte til aktivister – og vi har brug for endnu flere aktivister op til Køge Øldag 2012. Vi skal bl.a. have udleveret flyers om Køge Øldag, hængt plakater op i områdets forretninger og uddannelsesinstitutioner etc. Så hvis du har lyst til at være rigtig DØE - Køge aktivist, så send en mail til lokalafdelingens næstformand, Jan Schmidt, på jan.schmidt@ale.dk med oplysning om dit navn, telefonnummer, mailadresse samt medlemsnummer.

 

Udadvendte aktiviteter

Af andre påtænkte udadvendte aktiviteter kan nævnes:

Køge Messen, der afholdes i Køgehallerne, trækker årligt omkring 14.000 gæster, og vi har bestilt en stadeplads på messetorvet. Vi får mulighed for at sælge smagsprøver på op til 2 dl samt andre torvetilbud, ligesom vi vil promovere lokalafdelingen overfor potentielle kommende medlemmer samt Køge Øldag 2012.

I 2012 vil vi kun optræde på Køge Torv en gang. Lørdag den 11. august – og vi skal nu have ansøgt Køge Kommune om tilladelse hertil samt tilladelse hos Midtsjællands Politi for at kunne servere øl i vores pavillon. Lørdagen vil også blive brugt til at gøre reklame for Køge Øldag 2012.

 

Program for 2012/2013 sæson

Vi er gået i gang med sæsonprogrammet september 2012 – juni 2013, og arbejder lige nu med en Vintage aften, en aften med fokus på kvinder og øl, besøg fra et fynsk bryggeri , den gamle ronkedor etc. etc., og vi forventer at det endelige program ligger klar i marts måned 2012. 

Og resten under juletræet...

Vores øl-shampoo er en klassiker og ideelt som vært/værtindegave, som mandelgave eller i familiens gavespil til juleaften og sælges fortsat i forbindelse med vore arrangementer, og vi har ekstra ekstra mange med til julesmagningen, sådan at I ikke skal gå forgæves.

Prisen er fortsat 30 kr. for 1 stk. og 50 kr. for 2 stk.

Og vores supersælger Carsten vil forsat komme rundt og promovere varerne, I slipper ikke før han har udsolgt..!

 

Husk at tilmelde jer.!

For at sikre, at der altid er øl nok, og eftersom tørst er værre end hjemvé, skal vi endnu engang opfordre alle til at tilmelde jer OG IKKE BARE MØDE OP.

Til alle vore arrangementer dukker der uanmeldte op, og selvom vi er rigtig glade for at se jer, skal vi finde ekstra stole, smageglas etc. Så husk det lige..!