Kære medlemmer.!

Så blev det alligevel sommer – men selvom det er sommer, og de fleste er draget på ferie, har din bestyrelse ikke fundet sombreoen frem, men er fortsat i gang med at planlægge Køge Øldag 2013, men derudover har vi også andre nyheder at bringe, se bare her:

•    Køge Lokalafdeling i TV 2 Sommer Lorry,
•    Tour de Biere,
•    Hjælp til uddeling af flyers og opsætning af plakater,
•    Print selv en festivalplakat,
•    Køge Torv den 10. august 2013,
•    Præmier til det amerikanske lotteri,
•    Hjælp til afhentning af VIP-person i CPH Airport,
•    Øllets dag den 7. september 2013,
•    Tøserunden 2014
•    Fadølsanlæg og festpavillon, samt
•    Køge Lokalafdeling støtter SOS Børnebyerne!

 

Lokalafdelingen i TV2 Sommer Lorry

TV 2 Lorry tager hvert år på sommertogt rundt i regionen. Og i uge 27 var den rullende redaktion i Køge. Og hvad sker der så i Køge?

Rigtig meget syntes man, og foranlediget af lokalafdelingens sidste succesrige ølaktivitet, ”Kvinder og øl”, ville man kopiere denne smageaften med samme brygmester, Annemarie Hartvig Jensen. Hertil skulle der bruges kvinder, så fra lokalformandens feriedomicil, blev der arbejdet på at formå ikke ferieramte kvindelige ølentusiaster til at møde op, og det lykkedes. En snes af vore søde medlemmer mødte op til smagning, og bestyrelsens 2 udsendte, Knud og Jan, blev vist ”vintervejen”, for det var kun for kvinder.
 
Et fint indslag i TV 2 og hvis du ikke var hjemme kan du se indslaget der varer 3 minutter og 13 sekunder. Klik her:


http://www.lorry.dk/arkiv/2013/7/1?video_id=80826

 

Tour de Biére 2013

Øllets pendant til La Tour. Det flotte felt af ryttere har gennemført 8 etaper og ca. 660 km, og undervejs været udsat for diverse langninger af øl. Køge Lokalafdeling havde 5 ryttere med, Mai-Britt, Anette, Karin samt Gert og Jan, og så sad Evy og Svend i servicevognen – læs ”fejebladet”. Velkommen tilbage med ømme bagdele. Vi ved I har haft en stor oplevelse, og måske kan vi næste år stille med flere lokale ryttere i feltet. I år var 16,7% af deltagerne fra Køge!!!

Se 2 udvalgte fotos her:

http://humle.hundslev.dk/#!album-13-29

2 af lokalafdelingens cyklende deltagere i en hyggestund.

http://humle.hundslev.dk/#!album-13-315

Vores egen Evy sad i Servicevognen, mens Jan sad i sadlen.   

Flere fotos findes på http://www.ale.hundslev.dk/#home

 

Hjælp til at dele flyers ud

Køge Øldag står for døren og vi har brug for jeres hjælp. Alle vagter på selve dagen er fyldt op – og det er vi meget taknemmelige for, men vi har brug for hjælp til at uddele flyers på følgende steder, tidspunkter og dage:

Fredag den 16. august 2013:
Ølby: På butikstorvet ved Føtex, Rema 1000 o.l. fra 16.00 – 19.00.

Lørdag den 17. august 2013:
Solrød: I Solrød Centret fra kl. 10.00 – 13.00.

Lørdag den 17. august 2013:
Køge – Flyers på biler på Køges P-pladser.

Mandag den 19. august 2013:
Karlslunde Station (S-toget) fra kl. 06.30 – 08.30

Tirsdag den 20. august 2013:
Greve Station (S-toget) fra kl. 06.30 – 08.30

Onsdag den 21. august 2013:
Solrød Station (S-toget) fra kl. 06.30 – 08.30

Torsdag den 22. august 2013:
Jersie Station (S-toget) fra 06.30 – 08.30

Torsdag den 22. august 2013:
Ølby Station (S-toget) fra 06.15 – 08.15

Fredag den 23. august 2013:
Køge Station (S-toget) fra 06.30 – 08.30

 

Og til at sætte plakater op!

Lørdag den 20. juli 2013 var der cirkus i Køge, og nu skal vi så ud og have ”ryddet” op i forretningernes vinduer, så vi får vore egne plakater sat op. Der skal hænges plakater op i hele vort medlemsområde, så har du lyst til enten at uddele flyers eller sætte plakater op, så send en mail hurtigst muligt til lokalafdelingens næstformand, på mail jan.schmidt@ale.dk med oplysning om hvor og hvornår du kan give en hånd med. Tøv ikke med en mail selvom du i forvejen har meldt dig som festivalfrivillig. Vi skal have plakater op i hele lokalafdelingens medlemsområde.


Alle frivillige vil efterfølgende blive inviteret til en sammenkomst med lidt mad og drikke.

 

Print-selv plakater til Køge Øldag

Flere medlemmer har givet udtryk for ønske om selv at kunne printe lokalafdelingens plakat for Køge Øldag 2013, så man kan hænge den op på arbejdspladsen, i kantinen o.l. eller bare hjemme på køleskabet. Og selvfølgelig imødekommer vi ønsket. Hvis man klikker her henter man en plakat i A4-størrelse og her en ditto i A3:

A3 Plakat

A4 Plakat

 

Hent en gratis fadøl 10.august

Traditionen tro indtager Køge Lokalafdeling endnu engang Køge Torv med vor flotte pavillon og fadølsanlægget med 2 haner. Udover at promovere Danske Ølentusiaster og Køge Lokalafdeling, vil der være information om Køge Øldag 2013. Og mon ikke lokalafdelingen har et par gode øltilbud med på torvet, udover vor øl-shampoo og øl-sæbe?
 
I tidsrummet mellem kl. 10.00 og 14.00 kan du kigge forbi, og mod forevisning af medlemskort, er der en gratis Hancock-fadøl, og samtidig kan du også hente nogle Køge Øldags flyers til familie, arbejdskolleger, naboer og venner.
 
Hvis man i samme tidsrum måtte møde en reklame ”Christania-cykel” med fadølsanlæg er den god nok. Køge Lokalafdeling sender en cykel på gaden med en Tour de Biére chauffør, og rundt på Køges gader og stræder vil det være muligt at kunne få en gratis smagsprøve. Alt sammen for at sætte fokus på det gode øl og Køge Øldag 2013. Hold øje med den levende reklamecykel og dens ringelokken.

 

Præmier til lotteri?

Også i år vil det være det amerikanske lotteri, der vil være med til at hjælpe lokalafdelingens økonomi for Køge Øldag 2013. Vi har derfor brug for præmier af alle slags, så kan du hjælpe eller kender nogle der gerne vil yde en præmie eller 2, så kontakt bestyrelsens chefkollektør, Christina på gigolodenbedste@live.com eller mobil 31 24 37 54. Allerede nu har vi sikret os spændende ølgaver, sportstasker, 2 returbilletter med færgen til Bornholm o.l.

 

Hjælp til afhentning af VIP

I forbindelse med Køge Øldag 2013 har vi som bekendt lokket Pivovar Nomád til Danmark, og bagmanden Honza Kocka, kommer direkte fra en stor ølkonkurrence i München, hvor han skal bedømme. Han lander fredag den 23. august 2013, kl. 23.25 og vi håber der er et medlem der vil kunne afse tid til at afhente Honza i lufthavnen og bringe ham til Hotel Hvide Hus i Køge.


Vi dækker benzin udgiften og så er der en kasse med 12 specialøl oveni. Honza taler engelsk.


Har du tid/lyst så kontakt lokalafdelingens formand på mobil 60 20 25 11.

 

Øllets dag 7. september

Rundt omkring i det ganske danske land er der arrangementer i anledning af Øllets dag. Køge har ikke tidligere været på landskortet, da dagen hidtil har været sammenfaldende med Køge Festuge – men ikke i år.
 
Denne dag rykker vi til St. Heddinge på Stevns, der sker i forvejen så meget i Køge, hvor du kan møde din lokalafdeling og erhverve sig gode gratis smagsprøver af al det gode øl lokalafdelingen bringer med til St. Heddinge.


Du kan møde os fra 10.00 – 14.00 hos BYGMA i St.Heddinge. Sæt x i kalenderen.

 

Tøserunden 2014

Hold da op. Vi har allerede fået mails fra interesserede medlemmer, der er indstillet på at køre de 112 km på lokalafdelingens cykelhold. Så det bliver til noget. Vi kan max. stille et hold på 10 ryttere, og der er fortsat plads til flere. Er man parat til lidt ømhed i samtlige muskler lørdag den 31. maj 2014, kan man fortsat sende en mail til thomas.ensbye(at)remove-this.webspeed.dk

 

Adgangskort til Køge Øldag

Årets lokale højdepunkt. Adgangskort kan allerede nu købes enten hos Visit Køge, Vestergade 1 i Køge eller i Hugo’s. Pris kr. 100,00 og sådan nogle adgangskort er også gode som gaver, ligesom virksomheder kan bruge dem til en firmaudflugt for de ansatte.
 
Husk at medlemmer af Køge Lokalafdeling får udleveret 2 ekstra poletter i poletsalget, så endnu en god grund til at være medlem og aflægge Køge Øldag 2013 et besøg.

 

Årsmøde og ny bestyrelse

Det er ingen overraskelse, at der skal vælges ny lokalformand onsdag den 11. september 2013. Men Kim Ovesen, lokalafdelingens Art Director (layout og grafik) stopper også, men Kim har dog indvilget i fortsat at stå bag lokalafdelingens flotte invitationer, aktivitetsplaner o.l., således at lokalafdelingen også fremover kan forvente at modtage materiale af samme høje kvalitet. Så der skal vælges 2 nye til bestyrelsen, og eftersom vi udskiller posten med regnskab og økonomi, skal de 7 i bestyrelsen kun koncentrere sig om det ”faglige arbejde”.

Vi har modtaget henvendelse fra 2 medlemmer, der begge har regnskabserfaring, og har tilbudt at stå til rådighed. Bestyrelsen tager en ”job-samtale” med de 2.

Har du/I lyst til at tage en tillidspost, men ønsker at høre lidt om jobbet, kan man kontakte lokalafdelingens formand på mobil 60 20 25 11.

Årsmødet afholdes hos Braunstein og med adgang til 5 haner. Mere herom senere.

 

Fadølsanlæg og festpavillion.!

Flere af vore medlemmer har allerede lejet lokalafdelingens super driftssikre fadølsanlæg med 2 haner til fødselsdag, studentergilde, sølvbryllup o.l. Og står du og skal holde fest kan du med fordel leje lokalafdelingens anlæg med kulsyre for kr. 350,00 for en weekend. Lokalafdelingen skaffer gerne godt fadøl til anlægget og det til den rene éngrospris.

Har du også brug for en festpavillon med plads til 40 – 45 personer (meget kraftig kvalitet og let at opstille) kan pavillonen lejes for kr. 800,00 for en weekend. Kontakt lokalafdelingens næstformand for leje af anlæg og pavillon på mail jan.schmidt(at)remove-this.ale.dk eller mobil 22 41 94 88.   

 

Vi støtter SOS Børnebyerne

Vi ved at SOS Børnebyerne arbejde for at forbedre børns vilkår via projekter i de ikke så industrialiserede lande. For at samle lidt penge ind har din lokalafdeling indvilget i at holde et offentligt ølforedrag i Køge Roklub torsdag den 19. september 2013, kl. 19.00. Her vil man få mulighed for at smage 20 forskellige bryg og overskuddet går direkte til Børnebyernes projekter. Sæt X i kalenderen – mere følger senere.

Herfra ønskes alle en fortsat god sommer!

Bestyrelsen
Danske Ølentusiaster/Køge Lokalafdeling –
Danmarks bedste lokalafdeling