De tre der trådte tilbage fra Landsbestyrelsen, Hanna, Michael og Anne-Mette. Tak til Michael for at have repræsenteret Fyn det seneste år. Vores regionsformand Else er ny fynbo i bestyrelsen.

Generalforsamling 2010

Årets generalforsamling lørdag den 20. marts var ligesom sidste år placeret på Dalum Landbrugsskole hvor lokalerne er rigtig velegnede til formålet. Jeg havde i år valgt at springe over jobbet som frivillig ølhenter mv. og havde i stedet taget kameraet med. For detaljeret viden om hvad der skete er der mere at hente på ale.dk hovedsiden, men her er et visuelt referat af dagen!

Årets Ølnyhed blev Midtfyns Chili Tripel, og Eddie havde naturligvis alle fra bryggeriet med op at sige tak. Kæmpe tillykke til jer allesammen!
Titlen som Årets Bryggeri blev i år tildelt både Mikkeller og Hornbeer der havde fået nøjagtig lige mange stemmer. Stort tillykke til vinderne!

Efter generalforsamlingen er der sædvanligvis hygge på Carlsens Kvarter. I år havde Eddie inviteret hele generalforsamlingen med til at fejre at Midtfyns Bryghus løb med titlen Årets Ølnyhed. Royal vandt i 1999 og 2000, Carlsberg vandt 2001 og 2004, men Midtfyns er med Imperial Stout i 2007 og Chili Tripel det første mikrobryggeri der har vundet to gange. Der kom naturligvis masser af Midtfyn øl på bordene og stemningen var høj.

Midtfyns og Hornbeer har et tæt forhold Jørgen var også taget på Carlsens. De to bryggerier har valgt at dele stand på årets Ølfestival, og det bliver med garanti ikke kedeligt!