Generalforsamling 2013

Lørdag den 16. marts blev der vanen tro holdt generalforsamling for Danske Ølentusiaster i Odense. Som de seneste år var det på Dalum Landbrugsskole. Der blev lagt ud med Fynsk ølsmagning hvor de fleste fynske bryggerier var repræsenteret.

Generalforsamlingen begyndte med kåring af Årets Ølnyheder, og her var fynsk gevinst. Både kategorien med normal styrke og kategorien med stærke øl blev vundet af Ugly Duck, nemlig med henholdsvis Simcoe & Chinook IPA og Imperial Vanilla Coffee Porter. Nyheden var lørdag aften på TV2-Fyn: Se indslaget her

De fortjent stolte vindere, holdet fra Indslev Bryggeri som står bag Ugly Duck Brewing Co.

Efter kåringen af Årets Ølnyhed blev Freederikshavn kåret som Årets Lokalafdeling. Afdelingen har 151 medlemmer som er jævnt fordelt i et stort område. Der afholdes medlemsmøder i forskellige lokaliteter fra gang til gang - den mest kendte er Øl under Palmerne der holdes i august på Danmarks eneste palmestrand. Vi ønsker stort tillykke til lokalformandf Tanja Nielsen og hele lokalafdelingen!

Der var ikke indkommet nogle forslag til generalforsamlingen og både regnskab og budget så rigtig fornuftige ud, så dagens mest dramatiske indslag var valg af ny landsformand. Der var for første gang nogensinde kampvalg, da der skulle vælges mellem Peter Birck og Anne Lise Knørr. Anne Lise fra Ålborg vandt valget og er vores nye landsformand. Det er lidt af et scoop da hun jo kommer og holder ølsmagning her i Odense 16. og 24. april.

Til landsbestyrelsen var der først genvalg til økonomiansvarlig Poul Erik Jensen, genvalg til Hans Peter Jepsen, Kjeld Vang Lauritsen, Bjarke Jul Christensen og Claus Mortensen og nyvalg til Mette Radza Jensen. Flemming Madsen blev også genvalgt som kritisk revisor og er dermed det fynske islæt efter at Else Lindhard er trådt tilbage fra Landsbestyrelsen.

Efter generalforsamlingen var der fællesspisning og et som altid suverænt underholdende ølsmagning med Torben Matthews. Endnu en gang en fantastisk hyggelig og velsmagende dag i selskab med ølentusiaster fra hele landet. Den praktiske del af arrangementet skyldtes i høj grad de fynske entusiaster der havde meldt sig som aktivister - en stor tak til der brugte deres lørdag på at servere øl for os andre!