Beskrivelse

Lokalafdeling Odense afholdt Øllets Dag den 3. september 2016 fra kl. 11 - o + eside.

Målsætningen var at give Odense en øloplevelse og at få 2000 personer til gå imellem H.J. Hansen i vest til Restautrang Grønttorvet i øst.

Der var 18 udskænkningssteder fordelt i city, H. J. Hansen, Brandts, Flakhaven, Sir Club Kick Off Sportspub og Grønttorvet. En gåtur på ca. 1 km.

Øllets Dag Odense kører som en festival. Salg af smageglas med logo + Odense. Salg af poletter. Smageglas 20 kr. 5 poletter 30 kr. Glasholder 25 kr. Vi trykker poletterne i striber a 5. Det koster 10 øre/stk. Så er vi fri for at stå og tælle. De salges 5 ad gangen (næsten altid).

Hjælpere uniformeres med foreningens veste, det ser godt ud i gadebilledet. 

Vi kørte en Facebookkampagne. Den lille flyer 7,5 x 9,5 cm trykt i 2000 eksemplarer dukkede op på en række billeder på Facebook. De blev fordelt på værtshuse, i butikker, hvor de pyntede på hyldeaforkanterne på ølreolerne. Øllets Dag Odense blev oprettet som en begivenhede på Facebook.

Vi havde opsat telte (skal være godkendte i Odense). Vi havde musik på Amfiscenen. Ca. samme antal gæster i 2016 som i 2015. Vejret var dog betydeligt bedre i 2016 end i 2015. 

Ca. 1500 gæster = Ca. 10.000 smagsprøver. Vejrguderne gav os god hjælp. 

Erfaring: Musik får folk til at blive lidt længere. De små flyers blev godt modtaget. 3 butikker tog hver 40 stk. De er lige til at have med i lommen, sidde på køleskabet o.s.v. Facebook er godt og billigt. Der er noget med, at man for få penge kan få budskabet det mere ud. Det gjorde vi for 50 kr. Så blev det vist til 10 - 12 billeder af den lille flyer, som så blev delt på Facebook. Det er nemt og billigt. Den store afstand er en stor udfordring og kræver mange hjælpere. Vi sælger glas og poletter alle steder.

 

 

 

 

Billeder

Klik på billederne, hvis du vil se dem i stor størrelse. 

Folder

Svarskema