Kommunikationsudvalgets opgave er at vedligeholde og udvikle foreningens kommunikationsstrategi, som fastlægges af generalforsamling og bestyrelse. Udvalget mødes fysisk to gange årligt og kigger på foreningens materiale i forhold til presse, information og markedsføring ud fra foreningens årshjul og planlagte aktiviteter.
• Udvikle, implementere og vedligeholde kommunikationsstrategien
• Kontakt til pressen
• Udarbejde intern og ekstern kontaktliste
• Vedligeholde pressemailingliste
• Behjælpelige i lokalafdelingerne med pressemeddelelser
• Udarbejde ”køreplan” angående presse og markedsføring af arrangementer
• Ajourføring af informationsmateriale
• Udvikle, implementere og vedligeholde strategi for hjemmeside
• Udarbejde referat af møderne
• Udarbejdelse af en årsplan og opfølgning på denne
• Kommunikation til foreningens medlemmer
• Udarbejdelse og vedligeholdelse af designmanual (diverse skabeloner)
• Udarbejde pressemeddelelser
• Udarbejdelse af et budget for kommunikationsudvalget
© Copyright Danske Ølentusiaster