Nyhedsbrev nr. 12 2010
Medlemsmail for lokalafdeling Aalborg DECEMBER 2010

 

Medlemsnyt til ølentusiaster i Lokalafdeling Aalborg

Så har vinteren og juleøllet ramt os. Frem til 23. december bemander lokalafdelingens medlemmer Ølhytten på Aalborg Citys julemarked på Gammeltorv. Besøg endelig vores hyggelige samlingspunkt frem til jul og tag et par venner med...

Årets sidste arrangement; ØL, bold og flæsk foregår 8. december på Søgaards Bryghus. Tilmelding senest den 5. december til Gorm.

Læg mærke til at tilmelding fra og med 2011 foregår til Tommy - da lokalbestyrelsen har besluttet at det er nemmere at administrere at en enkelt person håndterer tilmelding.

De første 3 arrangementer i 2011 - fremlyses i denne mail.

Læs denne gang om:

  1. Højt skum og glædelig jul i ØLborg
  2. Ændring i forhold til tilmelding gældende fra 2011
  3. Tilbageblik på seneste arrangementer
  4. Arrangementer resten af 2010
  5. Arrangementer 2011
  6. Vigtige datoer
  7. Ændring af jeres adresser og numre
1. HØJT SKUM OG GLÆDELIG JUL I ØLBORG

Lokalafdeling Aalborg præsenterer landets første ølentusiast-julehytte med salg af foreningsmerchandise, ølbøger, ølstilsplakat og ølsmagsprøver.

Det er lykkedes at samle næsten tredive frivillige med talent for - samt tid og lyst til, at promovere foreningen og øllet i julemarkedets åbningstid. Tak for det!  

Vinteren har ramt Danmark og vejrudsigten lover koldt vejr, så HJÆLPERNE SKAL KLÆDE SIG SÆRDELES VARMT PÅ! Apropos varme - vi sender en venlig juletanke til VisitAalborg og Aalborg Cityforening der har tilbudt os denne mulighed. Vi sørger for at der er varme drikke i hytten - kaffe, the, kakao, som bemandingspersonalet kan varme sig ved.

Ølhytten åbnede den 26. november klokken 13. Leif, Poul og Gert tog den første vagt og vi fik mange værdifulde erfaringer som videregives via ØLhyttemanualen, der er under udvikling og udarbejdelse. Sådan et skriv baseres på erfaringer og dem er vi ved at få... Der er sendt mail til alle der har vagt frem til søndag i uge 48.

Der er på nuværende tidspunkt minimum 2 personer på vagt hver dag. Og da hytten kun er 6 kvm. håber og tror vi at det er nok. Der er dog enkelte dage hvor vi har meget lang åbningstid - og disse dage vil yderligere hjælp være særdeles velkommen.

Se hyttens åbningstider i bemandingsskemaet overfor. Des flere der hjælper des sjovere bliver det at hjælpe - så hvis du kan bare nogle få timer vil det være en stor hjælp.

Lige nu mangler vi folk der kan hjælpe i weekender... Send en mail til lokalformanden gert.svanborg@ale.dk hvis du kan hjælpe... 

Det er en fantastisk synlighedsmulighed dels for Danske Ølentusiaster, da det åbner for gode snakke om hvad vores forening er for en størrelse og hvorfor vi finder øllet så interessant.

Vores opgave er at fylde indhold og liv i hytten. Vi skal promovere øllet og foreningen. Fortælle om hvad vi laver og vise det via billeder fra arrangementer og udlevering af udvalgte gratis numre af ØLentusiasteN. Naturligvis opfordre til medlemsskab af foreningen samt sælge smagsprøver på juleøl.

Vi sælger foreningsmerchandise (muleposer, halstørklæder, forklæder og pins med foreningens logo) og bogen "Ølbrygning for begyndere" af Klaus Rydahl, Aalborg Beerwalk Christmas Edition, Peter Flys ølstilsplakat og et mindre udvalg af juleøl både som smagsprøver og som hele øl... 


 

 

2. ÆNDRING I FORHOLD TIL TILMELDING - GÆLDENDE FRA 2011

Fra og med januar 2011 foregår tilmelding til vores arrangementer til Tommy Hjeds.

Vi er blevet opmærksom på det uhensigtsmæssige i at der to personer som er rodet ind i processen omkring tilmelding. Det skal understreges at lokalbestyrelsen har været meget tilfredse med Gorms håndtering af tilmeldinger og takker ham for sit store arbejde. Men det har vist sig at det er mest hensigstmæssigt at én person styrer det. Og da Tommy har indbetalingskontoen. var det nemt at vælge...

Her er den nye procedure:

  • Vores arrangementer fremlyses dels via ØLentusiasteN og via web. Grundet produktionstid vil info på web altid være det mest aktuelle og mest korrekte. Her får du info om arrangementets art og pris og hvordan du tilmelder dig.
  • Har du lyst til at deltage i et af vores arrangementer kan bindende tilmelding foregå til Tommy Hjeds på mail hjeds@tdcadsl.dk Senest mulige tilmelding er (sædvanligvis) ved midnat søndagen før arrangementet foregår.
  • Når du tilmelder dig er det vigtigt at opgive arrangementets dato og titel samt dit medlemsnummer og navn og navne og medlemsnumre på dem du tilmelder.
  • Du vil modtage en mail om at din tilmelding til xx-arrangement, xx-dato forxx-personer er registreret og at du senest xx-dato skal have indbetalt xx-kroner...
  • Forhåndsbetaling foregår til Tommy Hjeds - SENEST mandag efter tilmeldingsfristenKONTO 9280 4571398384 (SparNord bank). 


 

3. TILBAGEBLIK PÅ SENESTE ARRANGEMENTER

Siden seneste nyhedsbrev udkom i november har lokalafdelingen afviklet et enkelt arrangement - nemlig julefætteren som foregik 20-11-2010.

Og hvilket herligt arrangement. 8-banden sørgede for fantastisk mad, god ølmenu bestående af 10 spændende juleøl og et særdeles fremragende oplæg om julebryggens historie. Der var i øvrigt amerikansk lotteri.

Når ØL, flæsk og bold er overstået 08-12-2010 vil den travle webredaktør (som har været fuldstændigt hængt op af julehytte-projektet) finde tid i programmet til at lægge fotos og lidt tekst ud som beskriver begge arrangementer...

 

4. ARRANGEMENTER RESTEN AF 2010
  • ØL, Flæsk og bold en hverdagsaften i december på Søgaards Bryghus afslutter året som sædvanligt. Det sker onsdag 8/12. Kampen bliver spanske Real Madrid mod franske Auxerre. Verdensstjerner mod amatører. Seat (en kraftfuld tysker med spansk charme og hjerte) mod Peugeot. Programmet er, som det plejer stegt flæsk med fire frie haner under maden og kampen samt den ovennævnte kamp på storskærm i Søgaards smukke kælder.

    Prisen er 265,- pr. person. Betaling foregår ved ankomst!

    TILMELDINGEN ER I GANG

     

Se mere om ovenstående arrangementer.

Tilmelding efter princippet først-til-mølle foregår som sædvanligt helst på mail til Gorm B. Larsen via tilmeld.her@gmail.com - undtagelsesvis kan det foregå via sms på 51 97 86 18. 

HUSK AT SENESTE TILMELDING ER VED MIDNAT SØNDAGEN FØR ARRANGEMENTET FOREGÅR.

Vigtigt: Der er IKKE forhåndsbetaling via netbank til dette arrangement. Du betaler ved ankomst!

Vi garanterer en øloplevelse med "højt skum"!

 

5. ARRANGEMENTER 2011

 

Det er nu besluttet at det første arrangement i 2011 bliver smagning af trappister. Vi har allieret os med en ekspert indenfor området...

JANUAR  

Smagning af trappister - 15. januar 2011

ved Flemming Starcke-Jensen, lokalformand DØE, Hjørring.

Pris: 175,- pr. medlem. Arrangementet foregår i tidsrummet mellem klokken 15 og 19 hos Vinspecialisten. Tilmelding og betaling foregår efter ovenstående procedurer til hjeds@tdcadsl.dk

FEBRUAR

Årets Øl Nyhed 2010 - 26. februar 2011

Som sædvanligt regner vi ved at kunne skrabe alle 10 kandidater sammen. Husk at stemme i første runde 15-01-2011 til 30-01-2011.

Pris: 175,- pr. medlem. Arrangementet foregår i tidsrummet mellem klokken 15 og 19 hos Vinspecialisten. Tilmelding og betaling foregår efter ovenstående procedurer til hjeds@tdcadsl.dk 

MARTS

Kvindernes Kampdag festligholdes 12. marts 2011

Else Lindhard fra Landsbestyrelsen kommer og præsenterer sine favoritter. Der ud over kommer Filtestedet fra Brønderslev. Sted og pris er endnu ikke på plads...

APRIL

Der arbejdes på genbesøg på Fyn. Et muligt tidspunkt kunne være 30. april (men intet er sikkert endnu)ALK tjekker med Fynboerne.

MAJ

Indtil videre friholdt for arrangement

JUNI

Vi arbejder på noget...

JULI 

Indtil videre friholdt for arrangement

AUGUST 

Indtil videre friholdt for arrangement

SEPTEMBER

Øllets Dag 3. september

Vi har muligheden for at lave noget rigtigt stort – men vi skal have et udvalg på sagen ikke en 1-mands-hær

Tur til Tjekkiet 7. september til og med 11. september

I hører nærmere derom i selvstændig mail - meget snart...

OKTOBER

Årsmøde 8. oktober

NOVEMBER

Julefætter 19. november

DECEMBER

ØL, bold og flæsk skal vel gentages...
 

 

Det var hvad vi havde valgt at bringe i dette nyhedsbrev...

På lokalbestyrelsens vegne

 

 

Danske Ølentusiaster, Lokalafdeling Aalborg

Lokalformand Gert Svanborg Sloth

gert.svanborg@ale.dk - 2120 9699 - 9811 32 63

(besvares ikke i arbejdstiden)  

 

Skummende hilsner og HØJT SKUM!

 

LOKALAFDELING AALBORG

øloplevelser med garanteret "højt skum"

 
6. VIGTIGE DATOER

 

Årets danske Ølnyhed 2010
15.-31. januar 2011
1. runde af afstemningen

Smagning af trappister
15. januar 2011

hos Vinspecialisten i Aalborg

Stormøde 2011
22. januar 2011
i Fredericia

Smagning Årets danske Ølnyhed 2010
26. februar 2011
hos Vinspecialisten i Aalborg

Årets danske Ølnyhed 2010
1.-28. februar 2011
2. runde af afstemningen

Kvinder, filt og ØL
12. marts 2011
i Aalborg

Landsbestyrelsesmedlem Else Lindhardt præsenterer yndlingsøllet 

Generalforsamling 2011
19. marts 2011
i Odense

Regionsrådsmøde 2011
14. maj 2011
i Frederikshavn

Ølfestival København 2011
26.-28. maj 2011
i TAP1

 

Fredag 26/11 fra 13 til 19
- Leif G. Larsen, Poul Bagger og Gert Svanborg Sloth
Lørdag 27/11 fra 10 til 16
- Aff, Vibeke Holch Henriksen og Martin Holch Henriksen
Søndag 28/11 fra 10 til 16
- Leif G. Larsen og Martin Holch Henriksen

Mandag 29/11 fra 13 til 17.30
- Niels Tikjøb, Roland Nielsen
Tirsdag 30/11 fra 13 til 17.30
- Niels Tikjøb, Roland Nielsen
Onsdag 1/12 fra 13 til 17.30
- Leif G. Larsen og Jane Bay Zimmer 
Torsdag 2/12 fra 13 til 17.30
- Leif G. Larsen, Roland Nielsen
Fredag 3/12 fra 13 til 22
- Kristian Gaardsøe, Eigil Myrhøj Nielsen, Gert Svanborg Sloth
Lørdag 4/12 fra 10 til 16
- Steen Carlsen, Gert Svanborg Sloth
Søndag 5/12 fra 10 til 16
- Tommy Hjeds

Mandag 6/12 fra 13 til 17.30
- Niels Eske Nyhus, Roland Nielsen
Tirsdag 7/12 fra 13 til 17.30
- Jane og Erik Bay Zimmer 
Onsdag 8/12 fra 13 til 17.30
- Per Holm Svendsen og Anders Stidsholt Rasmussen
Torsdag 9/12 fra 13 til 17.30
- Poul Bagger, Roland Nielsen
Fredag 10/12 fra 13 til 19
- Poul Bagger, Morten Ubbesen, Gert Svanborg Sloth
Lørdag 11/12 fra 10 til 16
- Lone Gregersen og Dorte Knudsen
Søndag 12/12 fra 10 til 16
- Poul Bagger, Gert Svanborg Sloth

Mandag 13/12 fra 13 til 17.30
- Poul Bagger og Niels Eske Nyhus
Tirsdag 14/12 fra 13 til 17.30
- Niels Eske Nyhus, Poul Bagger (fra 14.30)
Onsdag 15/12 fra 13 til 17.30 
- Niels Tikjøb, John Jensen
Torsdag 16/12 fra 13 til 19
- Poul Bagger, Roland Nielsen
Fredag 17/12 fra 13 til 19
- Poul Bagger og Erik Bay Zimmer 
Lørdag 18/12 fra 10 til 19
- Gert og Zenia Børsen
Søndag 19/12 fra 10 til 19
- Gert Svanborg Sloth og i mellem 13 og 16 Judit Brix og Henrik Hedelund

Mandag 20/12 fra 13 til 19
- Poul Bagger, Bent Nielsen
Tirsdag 21/12 fra 13 til 19
- Jane Bay Zimmer, Bent Nielsen 
Onsdag 22/12 fra 13 til 19
- Niels Tikjøb, Judit Brix, Henrik Hedelund
Torsdag 23/12 fra 13 til 16
- Poul Bagger, Henrik Hedelund, Judit Brix 

Med forhåbningen om en glædelig jul ;-) 

 

7. ÆNDRING: ADRESSER OG NUMRE

Lokalformændene i foreningen får ofte henvendelser om at et medlem har fået ny mail-adresse. Det skal endnu engang præciseres at en lokalformand ikke har meget at bruge denne oplysning til - da vores nyhedsbreve udsendes via programmet Typo3 til mailadresser fra foreningens medlemsdatabase som lokalformænd ikke har adgang til at redigere i.

Som systemet er bygget op er det ikke teknisk muligt for lokalformænd at ændre hverken medlemmernes fysiske adresse, deres mail-adresse eller et nyt telefonnummer.

Det du skal gøre er at gå ind på ale.dk og klikke på LOGIN længst til højre i menulinien.

Eller brug dette link

Så skriver du dit medlemsnummer samt den pinkode der står på dit medlemskort.

Når du har gjort dette er du logget ind på ale.dk og det gør faktisk at du har langt flere muligheder end ikke-medlemmer!

I menuen helt til venstre trykker du nu på menupunktet "Medlemsoplysninger"

Ved at gøre det kommer der en ny bjælke frem "Ret medlemsoplysninger".

Den klikker du på og får nu adgang til at rette dine medlemsoplysninger.

Du kan rette såvel fysisk adresse som telefonnumre og mailadresse - du kan også vælge at tilhøre en ekstra lokalafdeling og fremover modtage mails fra denne udover der hvor du hører til grundet postnummer.

Det der sker at du simpelthen arbejder direkte i vores database. Det kan kun det enkelte medlem (efter login) samt webmaster og sekretariatsleder.

Så RET SELV dine medlemsoplysninger på ale.dk hvis du har fået nyt telefonnummer, ny mail eller er fysisk flyttet.

Det NYTTER IKKE at skrive til lokalformanden - han er ikke i stand til at hjælpe!

I forbindelse med arbejdet med at bemande ølhytten på Aalborg Cityforenings julemarked har lokalafdeling Aalborgs lokalformand erfaret at det langt fra er alle medlemmer der har indtastet korrekt mailadresse i databasen.

Du får i øvrigt meget mere ud af dit medlemskab hvis du logger ind med medlemsnummer og pinkode, når du besøger ale.dk

Der er specielle medlemstilbud - blandt andet på rejser. Du kan downloade samtlige numre af ØLentusiasteN. Deltage i debat. Købe foreningsmerchandise via shoppen og meget mere...

God tur på ale.dk 

Og held og lykke :-)

 

aalborg.ale.dk

Husk lige at tjekke vores lokale hjemmeside: aalborg.ale.dk

Anbefales varmt!


Vi gør meget ud af at referere fra de arrangementer, som foreningen afholder/deltager i...

Hvis du har de talenter er du meget velkommen til at bidrage til at skrive tekst og tage billeder...

 

Se hvad web-fætteren har fået registreret af aktiviteter i 2010

- indtil nu...