Salling Group solgte 2,6 millioner flere specialøl i 2020 - Danske Ølentusiaster

Salling Group solgte 2,6 millioner flere specialøl i 2020

08.03.2021 09:14

Covid-19 sender ikke kun Corona-øl og økologisk mel i indkøbskurven, det samlede salg af specialøl er vokset med 2,6 millioner i 2020 i Netto, Føtex og Bilka.

Salget af alkoholfri øl og specialøl er vokset i supermarkederne Netto, Føtex og Bilka under Corona-krisen

– Der blevet solgt 2,6 millioner flere specialøl i Netto, Føtex og Bilka fra februar 2020 til januar 2021 sammenlignet med samme periode året forinden, mens der i samme periode blev der solgt 1,6 millioner flere alkoholfrie og reducerede øl. Et andet eksempel er, at danskerne købte 770.000 flere Corona-øl i 2020 end i 2019. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse og fortsætter:

– Det seneste år har rykket rundt på danskernes indkøbsseddel og forbrugsvaner, hvor efterspørgslen på eksempelvis manitobamel, økologi, hårfarve og specialøl er steget markant.

– Med et nedlukket samfund, hvor det for manges vedkomne har været lig med mindre idræt og motion, har danskerne alligevel ikke ønsket at gå på kompromis med mad og drikke. Som den øvrige dagligvarebranche har Salling Group også her oplevet en øget vækst på eksempelvis specialøl.

- Vi tolker udviklingen som et tegn på, at danskerne vil forkæle sig selv derhjemme gennem en ganske særlig tid. Det gælder også indenfor kategorier som blandt andet the og kaffe, hvor vi kan se, at de mange timer på hjemmekontoret kalder på nye smage og indtryk, siger Jean Ladehoff, der er indkøbsdirektør i Salling Group.  

Siden marts 2020 har Salling Group også oplevet en øget efterspørgsel på økologi, der er vækstet med 14 pct. i forhold til 2019.